Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Jerzy Zyguła

  • Centrum Mistrzostwa Informatycznego

    Szanowni Rodzice / Opiekunowie prawni

    Nasza szkoła bierze udział w projekcie Centrum Mistrzostwa Informatycznego.

    Już teraz wszyscy zainteresowani Uczniowie z klas IV-VI mogą uczestniczyć w BEZPŁATNYCH zajęcia z informatyki, podczas których będą uczyć się myślenia algorytmicznego oraz programowania.

    Nauczycielem odpowiedzialnym za projekt i realizującym zajęcia jest pan Jerzy Zyguła.

    Warunkiem uczestnictwa dziecka w zajęciach Kółka Informatycznego jest zapoznanie się Rodziców / Prawnych opiekunów z poniższymi dokumentami i zgłoszenie dziecka.

    Podpisanie Listy nr 1 - Zgłoszenie dziecka/podopiecznego do uczestnictwa w kółku informatycznym po zapoznaniu się z treścią regulaminu oraz Listy nr 2 Oświadczenie o zapoznaniu się z treścią obowiązku informacyjnegojest obowiązkowe.

    Podpisanie Listy nr 3 Zgoda na upowszechnienie wizerunku Ucznia(dobrowolne) nie jest obowiązkowe, ale jeżeli Rodzic / Opiekun prawny Ucznia nie wyrazi zgody, nie będzie możliwości publikacji wizerunku dziecka w materiałach promocyjnych CMI, także w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram itp.)

    •    Regulamin uczestnictwa ucznia w kółku informatycznym - do listy nr 1

    •    Obowiązek informacyjny - do listy nr 2

    •    Zgoda na upowszechnianie wizerunku DZIECKA - do listy nr 3

    Lista do podpisu przez Rodziców/Opiekunów prawnych dziecka/podopiecznego, która zostanie przekazana państwu w szkole.

    Strona projektu: https://cmi.edu.pl/

    Naucz się profesjonalnego programowania i zapanuj nad algorytmami.

    Jerzy Zyguła

  • Lekcje o sztucznej inteligencji - AI w ramach programu AI Schools and Academy w Szkole Podstawowej w Dłużcu

    Szkoła Podstawowa w Dłużcu w roku szkolnym 2019/2020 realizowała innowacyjny, pilotażowy program z zakresu nauczania o sztucznej inteligencji i programowania kierowany do szkół i placówek edukacyjnych w Polsce. Do programu zostało zakwalifikowanych 150 szkół podstawowych i ponadpodstawowych, w których utworzono 350 grup.

    Pomysłodawcą projektu była firma Synerise jedna z wiodących w Europie firm zajmujących się tworzeniem rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji. Partnerem Wiodącym była Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, która wraz z Synerise opracowała założenia koncepcyjne i realizacyjne projektu oraz materiały edukacyjne.

    To nowatorskie przedsięwzięcie na naszym rynku edukacyjnym wsparły finansowo i merytorycznie  firmy oraz przedstawiciele jednostek i instytucji edukacyjnych a także uczelni wyższych. Były to m.in. Fundacja Orange, Microsoft Polska, Bank Pekao S.A. EY, PZU, ŻABKA, Carrefour, CCC, International Data Corporation, Photon.

    Zaangażowanie firmy technologicznej Synerise wraz z partnerami w działania edukacyjne dla szkół w Polsce poprzez realizację projektu „AI Schools & Academy - program nauczania o sztucznej inteligencji dla dzieci i młodzieży”ma za zadanie nadrobić stracony czas i uzupełnić lukę edukacyjną dzieci i młodzieży w zakresie AI. Lekcje z tych zagadnień odbywają się już od kilku lat w krajach będących liderami rozwiązań AI takich jak Stany Zjednoczone, Chiny czy Korea Południowa.

    Dzięki takim inicjatywom edukacyjnym jak program AI Schools & Academy miałem możliwość przybliżenia szerokiej grupie uczniów koncepcję sztucznej inteligencji, obalając jednocześnie wiele mitów i obiegowych sądów dotyczących AI. Cieszy, że w coraz większym stopniu biznes działający na polskim rynku docenia inwestycje w edukację młodego pokolenia zwłaszcza w nowych technologiach. Czy tego chcemy czy nie, nie zatrzymamy rozwoju AI. Edukacja dzieci i młodzieży w zakresie sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego to także inwestycja w przyszłość i rozwój technologiczny naszego kraju.

    Uruchomienie programu AI Schools & Academy zostało poprzedzone konferencjami wprowadzającymi do zagadnień, które przewidziano w przedsięwzięciu. Nauczyciele zostali przeszkoleni w formule blended learning.

  • Nasza szkoła od września dołączy ponownie do #SuperKoderów!

    Udało się! Będziemy #SuperKoderami. Od września ruszamy z zajęciami, @Fundacja Orange pomoże nam uczyć się programowania. Będziemy realizować ścieżkę „Konstruktorzy gier”. Zaprzęgniemy roboty do roboty! W ramach tej ścieżki tematycznej uczniowie poznają zestaw LOFI Robot CODEBOX oraz tajniki programowania w środowisku Arduino IDE. Podczas 14 lekcji poznają poszczególne elementy zestawu oraz zaprojektują i zrealizują dwie gry.

    #SuperKoderzy to program edukacyjny Fundacji Orange. Jest przeznaczony dla uczniów klas 4-8, w tym dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. W czasie cyklu zajęć prowadzonych na lekcjach poszczególnych przedmiotów i zajęciach dodatkowych uczniowie poznają podstawowe zasady programowania, jednocześnie wykonując zadania zgodne z podstawą programową danego przedmiotu.

    Nie możemy się doczekać!

  • Nowy dziennik elektroniczny w naszej szkole

    Szanowni Państwo

    Od bieżącego roku szkolnego w Szkole Podstawowej im. Króla Jana III Sobieskiego w Dłużcu funkcjonuje dziennik elektroniczny UONET+ firmy Vulcan.

    Aby rodzic ucznia lub uczeń mógł uzyskać dostęp do dziennika elektronicznego powinien podać wychowawcy klasy swój adres e-mail, który jest loginem i służy do zalogowania się do dziennika.

    Strona logowania do dziennika elektronicznego https://uonetplus.vulcan.net.pl/gminawolbrom

    Instrukcja pierwszego logowania.

    E-dziennik dla rodziców i uczniów - instrukcje

    https://www.vulcan.edu.pl/programy/e-dziennik-uonet-87#gotosekcja1631