Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

„Bóg nie mógł być wszędzie, dlatego stworzył Babcię i Dziadka”

Dzień Babci i Dziadka to wyjątkowe święto, dlatego bardzo uroczyście było obchodzone w Szkole Podstawowej w Dłużcu. Dzieci wraz z wychowawczyniami przygotowały program artystyczny, na który zaprosiły ukochane Babcie i Dziadków.

11 lutego 2019 r. uczniowie klasy III wystawili spektakl  pt. ,,Królewna Śnieżka i Siedmiu Krasnoludków”. Z wielkim zaangażowaniem wcielili się w rolę postaci baśniowych i przenieśli widzów w magiczny świat. Po zakończonym przedstawieniu pan dyrektor Krzysztof Szczepankiewicz, życzył zaproszonym gościom dużo zdrowia oraz tego by wnuczęta dostarczały im powodów do dumy i radości.

Następnego dnia, dzieci z oddziału przedszkolnego 5 i 6 latków zaprezentowały krótką inscenizację pt. „Dziadek, stołek i rosołek”. Mali artyści wyrazili swoją miłość recytując wierszyki i śpiewając piosenki. Swoim najbliższym dzieci wręczyły niespodzianki przygotowane w przedszkolu wspólnie ze swoimi paniami.

W środę 13 lutego 2019 r. dzieci z oddziału przedszkolnego 3 i 4 latków wystąpiły przed zaproszonymi gośćmi. Przedszkolaki bardzo wdzięcznie oraz szczerze wyraziły swoje przywiązanie oraz szacunek kochanym Babciom i Dziadkom prezentując program artystyczny. W tym dniu wystąpił również Chór Uniwersytetu Trzeciego Wieku „Nowe Horyzonty” działający przy wolbromskim Domu Kultury. Ich występ został nagrodzony gromkimi brawami, a wspólne odśpiewanie ,,Sto lat” wywołało wzruszenie wśród zgromadzonych na sali osób.

Każda uroczystość kończyła się poczęstunkiem, który został przygotowany przez rodziców.

Bez wątpienia były to niezwykłe dni, nie tylko dla dzieci, ale także dla zaproszonych gości, pełne wzruszeń, uśmiechów oraz radości.

Agnieszka Sobota, Paulina Głowacka, Aleksandra Gromadowska, Anna Nawrot, Anna Osmęda

Czytaj więcej: „Bóg nie mógł być wszędzie, dlatego stworzył Babcię i Dziadka”

Inspirująca przygoda w słonecznej Maladze

W listopadzie 2018 roku nauczyciele Szkoły Podstawowej im. Króla Jana III Sobieskiego w Dłużcu rozpoczęli realizację projektu unijnego pod tytułem „The show must go on" - rozwijanie umiejętności językowych poprzez teatr. Projekt napisany przez nauczycielki języków obcych: Anetę Osmędę i Agnieszkę Koryto oraz pana dyrektora Krzysztofa Szczepankiewicza został zatwierdzony do realizacji ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (POWER). W ramach tego projektu nauczyciele SP w Dłużcu uczestniczyli w szkoleniach w Hiszpanii.

Nasza przygoda rozpoczęła się 2 lutego 2019 roku, kiedy sześcioosobowa grupa nauczycieli wyleciała z lotniska w Krakowie do Malagi. Andaluzję pokochaliśmy od pierwszego dnia – piękne plaże, słońce, palmy, tętniące życiem centrum miasta. Klimat wybrzeża Costa del Sol charakteryzuje się 300 słonecznymi dniami w roku i średnią temperaturą  18 °C. Klimat oraz  pogoda sprawia, iż na ulicach rosną palmy oraz drzewka pomarańczowe. Dla nas był to niezwykle piękny i egzotyczny widok. Malaga to również miasto, w którym urodził się Pablo Picasso. Mieliśmy okazję podziwiać prace tego wybitnego artysty w Muzeum Picassa. Do Hiszpanii polecieliśmy jednak przede wszystkim po to, by nauczyć się czegoś nowego.

Nauczycielki języka angielskiego Aneta Osmęda i Justyna Żelazna uczestniczyły w szkoleniu pt. „4 C's: Communication, Collaboration, Creativity and Critical thinking”, zorganizowanym przez IDevelop Teacher Training Provider. Szkolenie prowadziła pełna energii i zaangażowania Ana Aurora Carrasco García, która opowiadała, jak rozbudzić w uczniach kreatywność, jak nauczyć krytycznego myślenia, dobrej współpracy i komunikacji.
Pan dyrektor Krzysztof Szczepankiewicz oraz panie: Agnieszka Koryto, Anna Osmęda i Anna Świerczek-Mól uczestniczyli w Intensywnym Kursie Języka Angielskiego. W ramach szkolenia poznali również formy teatralne, które są wykorzystywane w nauce języka angielskiego. Kurs prowadziła niezwykle sympatyczna nauczycielka z Irlandii – Riah Geddis. Szkolenia miały formę warsztatów i wymagały dużego zaangażowania ze strony uczestników.

Czytaj więcej: Inspirująca przygoda w słonecznej Maladze

Rekrutacja uzupełniajaca do projektu Spinka

W dniach od 28 stycznia do 4 lutego 2019 roku zostanie przeprowadzona rekrutacja w ramach Szkolnego Punktu Informacji i Kariery. Uczniowie, którzy dotychczas nie korzystali z zajęć w ramach projektu SPInKa, mają możliwość wzięcia udziału w rekrutacji uzupełniającej.

Szczegółowe informacje można uzyskać u pana Jerzego Zyguły.

Dokumenty rekrutacyjne dostępne są tutaj.

Szkolny Punkt Informacji i Kariery - SPInKa

Zał. 1 - Formularz zgłoszeniowy z dnia 17.08.2018 - aktualizacja

Zał. 2 - Lista uczestników zajęć SPInKa

Zał. 3 - Deklaracja (oświadczenie) o uczestnictwie w projekcie

Zał. 4 - Oświadczenie uczestnika projektu - 25.05.2018

Zał. 5 - Zakres danych osobowych - 17.08.2018 - aktualizacja

Zał. 6 - Informacja o zakresie danych osobowych przetwarzanych w CSTSL 2014 - 17.08.2018 - aktualizacja

 

 

Szkolny konkurs walentynkowy

Dziś w naszej szkole odbył się międzyklasowy konkurs walentynkowy. Motywem przewodnim była oczywiście wszechobecna i ogólnie nam panująca miłość.

Zadaniem każdej klasy było przygotowanie piosenki i wiersza dotyczących tego uczucia.

Dzięki temu zespoły klasowe mogły się zintegrować i dobrze bawić.

Po przesłuchaniu poszczególnych klas jury w składzie: pan dyrektor Krzysztof Szczepankiewicz, pani Agata Piwowarczyk i pani Anna Osmęda, miało nie lada zadanie ocenić wybrane pary w konkurencjach sprawnościowych. Był więc taniec z balonem w kształcie serca i przebijanie balonów na czas.

Mimo, że wszystkie klasy wykazały się doskonałym przygotowaniem wyłoniono zwycięzcę czyli klasę IV, która wspólnie z wychowawcą w nagrodę zje pizzę.

Pozostałe klasy również otrzymały słodkie upominki. Dziękujemy za dobrą zabawę i świetne przygotowanie.

Zapraszamy do Galerii zdjęć -> Szkolny konkurs walentynkowy

Urszula Latacz

Ruch w stronę intelektu

Od września bieżącego roku uczniowie klasy I Szkoły Podstawowej im. Króla Jana III Sobieskiego w Dłużcu uczestniczą w ogólnopolskim projekcie POLSKIEGO ZWIĄZKU SZACHOWEGO „Edukacja przez szachy w szkole”. Przy współpracy z Małopolskim Związkiem Szachowym rekomendowanym przez Kuratorium Oświaty w Krakowie i wsparciem finansowym samorządu Miasta i Gminy Wolbrom zajęcia prowadzone są w wymiarze 1 godziny tygodniowo.

Głównym celem projektu jest wsparcie edukacji matematycznej w edukacji wczesnoszkolnej. Królewska gra rozwija i ćwiczy wyobraźnię przestrzenną dziecka, poprawną koordynację ruchów, uczy określania odległości między przedmiotami, stron świata, kierunków lewo – prawo itd. To żywa lekcja geometrii, która w sposób często przez ucznia niewidoczny, pomoże mu w matematyce oraz innych dziedzinach życia. Amerykański neurolog prof. Howard Gardner twórca „teorii inteligencji wielorakich” dwie spośród ośmiu definiowanych inteligencji – matematyczno-logiczną i przestrzenną uzasadnia właśnie przykładami szachowymi. Korzyści płynące z nauczania gry w szachy na różnych etapach edukacyjnych docenia także Unia Europejska. W wydanym 15.03.2012 Oświadczeniu Pisemnym Parlamentu Europejskiego w sprawie wprowadzenia do systemów oświaty w Unii Europejskiej programu „Szachy w szkole” (0050/2011) czytamy między innymi „szachy są grą dostępną dla dzieci z każdej grupy społecznej, mogą przyczyniać się do osiągnięcia spójności społecznej i realizacji celów politycznych takich jak integracja społeczna, zwalczanie dyskryminacji, zmniejszenie wskaźnika przestępczości czy nawet walka z różnymi rodzajami uzależnień (...), bez względu na wiek dziecka szachy mogą poprawić jego koncentrację, zwiększyć cierpliwość i wytrwałość, a także rozwinąć zmysł twórczy, intuicję, pamięć oraz umiejętności analitycznego myślenia i podejmowania decyzji; mając na uwadze, że gra w szachy uczy też determinacji, motywacji i sportowego zachowania...”.

Czytaj więcej: Ruch w stronę intelektu

Projekt „The show must go on” – wdrażamy nowe metody nauczania

Szkoła Podstawowa w Dłużcu od listopada 2018 realizuje projekt  pod tytułem „The show must go on" - rozwijanie umiejętności językowych poprzez teatr. Nauczyciele biorący udział w projekcie właśnie zakończyli pierwszą mobilność, przyszedł czas na wdrażanie nowych metod nauczania. 11 lutego klasa VI wraz z wychowawcą panią Anetą Osmędą przesłała pozdrowienia dla wszystkich uczestników szkolenia w Hiszpanii oraz uczestniczyła w zajęciach dotyczących kreatywności, współpracy i dobrej komunikacji.

Aneta Osmęda

Czytaj więcej: Projekt „The show must go on” – wdrażamy nowe metody nauczania