Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Ostatnio dodane artykuły na naszej stronie

  • 1
  • 2
  • 3

Artykuł dnia

Rekrutacja uzupełniajaca do projektu Spinka

W dniach od 28 stycznia do 4 lutego 2019 roku zostanie przeprowadzona rekrutacja w ramach Szkolnego Punktu Informacji i Kariery. Uczniowie, którzy dotychczas nie korzystali z zajęć w ramach projektu SPInKa, mają możliwość wzięcia udziału w rekrutacji uzupełniającej.

Szczegółowe informacje można uzyskać u pana Jerzego Zyguły.

Dokumenty rekrutacyjne dostępne są tutaj.

Szkolny Punkt Informacji i Kariery - SPInKa

Zał. 1 - Formularz zgłoszeniowy z dnia 17.08.2018 - aktualizacja

Zał. 2 - Lista uczestników zajęć SPInKa

Zał. 3 - Deklaracja (oświadczenie) o uczestnictwie w projekcie

Zał. 4 - Oświadczenie uczestnika projektu - 25.05.2018

Zał. 5 - Zakres danych osobowych - 17.08.2018 - aktualizacja

Zał. 6 - Informacja o zakresie danych osobowych przetwarzanych w CSTSL 2014 - 17.08.2018 - aktualizacja

 

 

Ruch w stronę intelektu

Od września bieżącego roku uczniowie klasy I Szkoły Podstawowej im. Króla Jana III Sobieskiego w Dłużcu uczestniczą w ogólnopolskim projekcie POLSKIEGO ZWIĄZKU SZACHOWEGO „Edukacja przez szachy w szkole”. Przy współpracy z Małopolskim Związkiem Szachowym rekomendowanym przez Kuratorium Oświaty w Krakowie i wsparciem finansowym samorządu Miasta i Gminy Wolbrom zajęcia prowadzone są w wymiarze 1 godziny tygodniowo.

Głównym celem projektu jest wsparcie edukacji matematycznej w edukacji wczesnoszkolnej. Królewska gra rozwija i ćwiczy wyobraźnię przestrzenną dziecka, poprawną koordynację ruchów, uczy określania odległości między przedmiotami, stron świata, kierunków lewo – prawo itd. To żywa lekcja geometrii, która w sposób często przez ucznia niewidoczny, pomoże mu w matematyce oraz innych dziedzinach życia. Amerykański neurolog prof. Howard Gardner twórca „teorii inteligencji wielorakich” dwie spośród ośmiu definiowanych inteligencji – matematyczno-logiczną i przestrzenną uzasadnia właśnie przykładami szachowymi. Korzyści płynące z nauczania gry w szachy na różnych etapach edukacyjnych docenia także Unia Europejska. W wydanym 15.03.2012 Oświadczeniu Pisemnym Parlamentu Europejskiego w sprawie wprowadzenia do systemów oświaty w Unii Europejskiej programu „Szachy w szkole” (0050/2011) czytamy między innymi „szachy są grą dostępną dla dzieci z każdej grupy społecznej, mogą przyczyniać się do osiągnięcia spójności społecznej i realizacji celów politycznych takich jak integracja społeczna, zwalczanie dyskryminacji, zmniejszenie wskaźnika przestępczości czy nawet walka z różnymi rodzajami uzależnień (...), bez względu na wiek dziecka szachy mogą poprawić jego koncentrację, zwiększyć cierpliwość i wytrwałość, a także rozwinąć zmysł twórczy, intuicję, pamięć oraz umiejętności analitycznego myślenia i podejmowania decyzji; mając na uwadze, że gra w szachy uczy też determinacji, motywacji i sportowego zachowania...”.

Czytaj więcej: Ruch w stronę intelektu

Kalendarz wydarzeń

Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
Data : poniedziałek, 4 listopad 2019
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Nasze projekty

Realizowane projekty

Ważne strony

Gościmy

Odwiedza nas 98 gości oraz 0 użytkowników.

Szukaj na stronie